31-letni ciechanowianin padł ofiarą oszustów działających „na pracownika banku”. Będąc przekonany, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, mężczyzna zainstalował wskazaną przez fałszywego bankowca aplikację. W ten sposób oszust uzyskał dostęp do jego konta bankowego. Policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych!
– W minioną środę do ciechanowskich policjantów zgłosił się 31-latek, który padł ofiarą oszustwa. Mężczyzna odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika infolinii banku. Konsultant powiedział mu, że ktoś próbował zrobić przelew z jego konta. Aby anulować transakcję połączył 31-latka z działem ochrony banku. Kolejny konsultant powiedział, że konieczne jest zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi telefonu. Ciechanowianin był przekonany, że chroni swoje pieniądze i dlatego postępował zgodnie z poleceniami fałszywego pracownika banku. Zainstalował oprogramowanie, które pozwoliło oszustowi przejąć kontrolę nad rachunkiem bankowym. 31-latek został tak zmanipulowany, że podał fałszywemu konsultantowi kod autoryzacyjny, który otrzymał w wiadomości przesłanej z banku. Dopiero po jakimś czasie zorientował się, że z jego konta zniknęło ponad 5000 złotych – relacjonuje mł. asp. Magda Zarembska z KPP w Ciechanowie.
Policjanci apelują o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z obcymi osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych czy bankowych. Nie ulegajmy namowom o zainstalowanie na telefonie czy komputerze programów lub aplikacji do zdalnej obsługi urządzenia, ani do klikania w podejrzane linki przesyłane przez nieznane nam osoby. Każdorazowo, bezwzględnie należy zweryfikować tożsamość rozmówcy.
red.