„Hej mam sprawę, jesteś?… Opłacisz mi coś blikiem? Ja Ci odeślę, bo mi coś nie działa”. Tak wygląda próba wyłudzenia pieniędzy na portalu społecznościowym. Mieszkanka powiatu ciechanowskiego będąc przekonana, że pomaga swojej szwagierce w opłaceniu paczki, podała kilka kodów BLIK i zatwierdziła transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku. W ten sposób straciła 3 tys. złotych.
Oszuści najpierw włamują się na konto na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu systemu płatności mobilnej jednocześnie obiecując jak najszybszy zwrot pieniędzy. Osoba, która otrzymuje taką prośbę, będąc przekonana, że pomaga swojemu znajomemu, podaje kod systemu płatności mobilnej i zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu oszuści najczęściej wypłacają gotówkę z bankomatu w innym regionie kraju lub płacą za zakupy w sieci.
W taki sposób została oszukana kolejna mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta otrzymała wiadomość z prośbą o pożyczkę na opłacenie paczki. Będąc pewna, że pomaga swojej szwagierce, podała jej kilka kodów BLIK, a następnie zatwierdziła transakcje w aplikacji mobilnej swojego banku. Kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustów, gdy otrzymała informację od szwagierki o włamaniu na konto na portalu społecznościowym. Pokrzywdzona straciła 3 tys. złotych.
źródło:KPP Ciechanów