Czy sprzedając w Internecie możesz paść ofiarą oszustwa „na pracownika banku”? Niestety tak. 2 tys. złotych straciła mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która wystawiła na sprzedaż felgi samochodowe. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, który twierdził, że do zatwierdzenia internetowej transakcji konieczne jest podanie kodu systemu płatności mobilnej.
– Mieszkanka powiatu ciechanowskiego zamieściła w Internecie ogłoszenie dotyczące sprzedaży felg samochodowych. Tego samego dnia otrzymała wiadomość o sprzedaży wystawionych przez siebie przedmiotów, która zawierała link do odbioru środków. Link przekierował kobietę do strony bankowości elektronicznej, gdzie zalogowała się, podając swoje dane. Gdy to zrobiła, zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku, informując, że aby aktywować płatność, konieczne jest podanie kodu szybkiej płatności mobilnej. Nic niepodejrzewająca kobieta podała sześciocyfrowy kod – informuje rzecznik prasowy KPP w Ciechanowie.
Gdy zauważyła, że z jej konta zniknęło 2 tys. złotych, uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa.