Mieszkanka powiatu ciechanowskiego odebrała telefon od oszusta podszywającego się pod pracownika banku, który przekonał kobietę, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane pożyczkę i pieniądze na koncie są zagrożone. Wystraszona kobieta za namową rzekomego pracownika banku przekazała kody systemu płatności mobilnych. W ten sposób straciła 10 tys. złotych. Apelujemy o ostrożność i po raz kolejny przypominamy o tej metodzie działania oszustów!
– W miniony piątek (28 lipca ) do Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się mieszkanka powiatu ciechanowskiego, która padła ofiarą oszustwa. 31-latka odebrała telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika jednego z banków. Poinformował on kobietę, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane pożyczkę i pieniądze na koncie są zagrożone. Po chwili mieszkanka powiatu ciechanowskiego odebrała kolejny telefon. Tym razem była to osoba o charakterystycznym wschodnim akcencie, podająca się za pracownika banku, w którym 31-latka posiada konto. Fałszywy doradca uspokajał kobietę, że pomoże jej zabezpieczyć pieniądze zgromadzone na rachunku bankowym. Kobieta wierząc, że chroni swoje oszczędności postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku i przekazała kody systemu płatności mobilnych. Dzięki temu oszust wypłacił pieniądze w bankomacie w Warszawie. W taki sposób mieszkanka powiatu ciechanowskiego straciła łącznie 10 tys. złotych. 31-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa, gdy „pracownik banku” próbował przekonać ją do przelania kolejnych pieniędzy na wskazany rachunek bankowy – relacjonuje asp. Magda Zarembska, oficer prasowy KPP w Ciechanowie.
Policjanci apelują o rozsądek przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych. Zawsze należy zweryfikować tożsamość dzwoniącej osoby oraz cel kontaktu. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Przypominamy, ze pracownik banku nigdy nie poprosi o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe czy przekazanie kodów systemu płatności mobilnych. Rozsądek i ograniczone zaufanie to podstawa w ochronie swoich oszczędności.