Zrobiłeś zakupy przez interenet. Zapłaciłeś, a po po kilku dniach, gdy zapytania wysłane do sklepu pozostają bez odpowiedzi, w słuchawce słyszysz – „abonent niedostępny” – stwierdzasz, że zostałeś oszukany .
Podczas zakupów w sklepach internetowych i na portalach aukcyjnych często zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca nie wysyła zamówionego towaru. Kontakt się urywa, maile pozostają bez odpowiedzi, a telefon milczy. Najczęściej zdarza się to w przypadku osób prywatnych, które swoje towary wystawiają na popularnych serwisach aukcyjnych. Ciechanowska policja niestety również odnotowuje takie zgłoszenia. Tylko w dniu 23 listopada były aż dwa przypadki zgłoszenia oszustwa.
– Jeden z mieszkańców Ciechanowa stracił prawie 7 tysięcy złotych, natomiast mieszkanka Ciechanowa ponad 100 złotych. Straty mieszkańców różnią się znacznie jednak każde z nich zostało oszukane. W obydwóch przypadkach poszkodowani korespondowali ze sprzedawcami przez internet i za pomocą popularnego komunikatora oraz wpłacili pieniądze na wskazane przez nich konta bankowe – mówi kom. Jolanta Bym z KPP w Ciechanowie.
Policja zwraca się z apelem do wszystkich kupujących o dokładne sprawdzenie uczciwości i rzetelności sprzedającego a także o maksymalne zabezpieczenie transakcji.
red.
fot. pixaby