Dostałeś wiadomość na komunikatorze od znajomego lub rodziny z prośbą o zapłatę za zakupy albo szybką pożyczkę z użyciem kodu płatności mobilnej? Koniecznie sprawdź, czy na pewno wysłała ją osoba, którą znasz. Ciechanowscy policjanci odnotowali kolejne tego typu oszustwa. 44-latek i 32-latka byli przekonani, że pomagają swoim znajomym. W rzeczywistości padli ofiarą oszustwa i stracili pieniądze.
– W miniony piątek (22.03) do ciechanowskich policjantów zgłosił się 44-letni mieszkaniec powiatu ciechanowskiego, który poinformował, że został oszukany przez osobę podszywającą się pod jego znajomego. Oszust za pośrednictwem komunikatora poprosił o przesłanie kodu systemu płatności mobilnych. Prośbę swą tłumaczył pilną potrzebą opłacenia przesyłki i problemami technicznymi w swoim banku. 44-latek, przekonany, że koresponduje ze swoim znajomym, wygenerował i przesłał dwa kody do płatności mobilnej na łączną kwotę 1000 złotych. – informuje asp. Magda Zarembska Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Ciechanowie. – W taki sam sposób została oszukana 32-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta, myśląc, że pisze ze swoją koleżanką, przekazała dwa kody systemu płatności mobilnych. Rzekoma znajoma twierdziła, że potrzebuje pilnej pożyczki na opłacenie zakupów. 32-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustów, dopiero gdy przeczytała wpis swojej znajomej na portalu społecznościowym o włamaniu na konto. Pokrzywdzona straciła łącznie 1600 zł – dodaje .