O tym, że warto weryfikować każdą prośbę o pomoc finansową, przekonała się 35-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta, za pośrednictwem komunikatora otrzymała wiadomość od swojej znajomej z prośbą o pożyczkę. Odpowiedziała na nią, podając kod systemu płatności mobilnej. W ten sposób straciła prawie 1000 złotych. Bądźmy czujni i nie dajmy się oszukać!
Do policjantów z Komendy Powiatowej Policji w Ciechanowie zgłosiła się 35-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego. Kobieta poinformowała, że ktoś włamał się na konto społecznościowe jej koleżanki i za pośrednictwem komunikatora poprosił o opłacenie zakupów. Ponieważ 35-latka była przekonana, że koresponduje ze swoją koleżanką, wygenerowała i przesłała kod systemu płatności mobilnej. Po zatwierdzeniu transakcji w aplikacji mobilnej otrzymała wiadomość od koleżanki o włamaniu na konto na portalu społecznościowym i informację, żeby pod żadnym pozorem nic nikomu nie wysyłać. Niestety było już za późno. W ten sposób 35-latka straciła prawie 1000 złotych – informuje asp. Magda Zarembska Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Ciechanowie
Policja przypomina i ostrzega! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie kodu systemu płatności mobilnych. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy za każdym razem weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomość z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem. Pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne. Dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie.